A Biblia a házasságrólA szexSzexhullám van? Én inkább azt hiszem: a szexualitás nincs a helyén. Olyan ez, mintha a IX. szimfóniát úton-útfélen szájharmonikán és gitáron játszanák. Roppant népszerű, de Beethoven nem így képzelte a hangszerelést. „Jogom van” az Örömódát bármikor és bárhol elfütyülni, de a hangversenyterem közönsége ennek az előadásnak nem örülne. A szexualitás „hangszerelését” sem úgy képzelte el az Alkotó, ahogyan ma megjelenik. Az igazi műélvezettől fosztjuk meg magunkat a korszellemnek megfelelő „népszerű” előadással. Meg kell szabadulnunk a csoportnyomástól! Asch híres kísérletéből hamar megértjük, hogy mi a csoportnyomás: A csoportnyomás alól nehéz kivonnunk magunkat, hiszen „mindenki azt mondja” és „mindenki azt csinálja”. Bizonyára csoportnyomás alatt állt jó nevű genetikusunk is, amikor a tévében ezt nyilatkozta: „A 20. század végén nem mondhatom, hogy egy lány szűzen menjen a házasságba.” Miért nem mondhatja? Micsoda hatalom a KORSZELLEM, hogy kénytelen mindenki szót fogadni neki? Ha keresztyén vagy, merj valóban az lenni, ezen a területen is!„Ha a Fiú megszabadít titeket, valóban szabadok lesztek” A vonat a sínen tud csak szabadon száguldani, a mezőn megreked. Az embert Isten törvénye teheti csak valóban szabaddá. „Aki a szabadság tökéletes törvényébe tekint bele, és megmarad mellette úgy, De akik a korszellemnek (a csoportnyomásnak) engedtek, azok nem boldogok, hanem kiégett és csalódott emberek. Csalódtak egymásban, a házasságban, az életben. Az alkohol és a narkó áldozataivá váltak. A korszellem által irányított szex ártatlan áldozatai a Taigetosz-szikláról ledobott csecsemők – ma: a szülőotthonok kukáiba tett magzatok. „Emberölő volt kezdettől fogva” mondja Jézus az ördögről (Jn 8,44). A szexhullám ideológiai atyja Freud, a freudizmus gyökere pedig a darwinizmus. A darwinizmus szerint az ember – ha magasabb rendű is lényegében állat. Ezért viselkedését öröklött ösztönök motiválják. A létért folyó küzdelem tana az önzést természeti törvénnyé tette. (Félreértés ne essék: van létért folyó küzdelem, de nem az önzés az emberi társas magatartás egyetlen motívuma.) Kortársaink közül ma sokan járnak úgy, mint az a szegény kannibál, aki a barlangja előtt sóhajtozott: „Jaj, de éhes vagyok.” Bement a barlangba. Amikor kijött, ismét sóhajtozott: „Jaj, de árva vagyok.” A freudi pszichológiában a szexuális ösztön éppoly hiányállapot, mint bármelyik, amit ki kell elégíteni. A partner pedig: ösztöntárgy (mint az éhség esetében pl. egy sonkás zsömle). A közgondolkodást fertőző, vulgarizált freudizmus szerint neurotikus lesz, aki szexuális ösztönét nem elégíti ki. Senki sem akar neurotikus lenni, ezért kézenfekvő, hogy a nemi vágyat igyekszik kielégíteni. (Jó ha tudjuk: a szexhullám nem csökkentette a neurotikusok számát.) A freudi élvezeti elv (Lust-Prinzip) alapján a szexualitás személytelenné válik. Az önző – önmaga körül forgó – ember így gondolkodik: „Jogom van a nemi életre, ha már biológiailag érett vagyok.” „Jogom van enni, ha már éhes vagyok.” (Ha a sonkás zsömlét meguntam, jöhet a sajtos makaróni, fő a változatosság. Semmi értelme egy ösztön-tárgyhoz hűségesnek lenni.) Ezek az emberek külön-külön, a maguk számára élvezik a másik testét. Közben nem tudják, hogy a valódi személyes kapcsolat fontos emberi értékeitől esnek el. (A személytelen szexet erősíti a pornográfia és a naturizmus is, ezért károsak.) A humanista pszichológia fölfedezte (amit a Bibliából régen tudunk), hogy nem vagyunk állatok: vannak sajátosan emberi motívumaink is. Ilyen a bensőséges kapcsolat igénye. Az állati közlés a biológiai alkalmazkodáshoz szükséges információkat tartalmazza: táplálék, veszély stb. Állatok nem szoktak azért összejönni, hogy jól elbeszélgessenek egymással. Számunkra azonban az én-közlés életszükséglet. Nincs a helyén korunkban a szexualitás. De hol van a helye? A házasságban, vagyis a legszemélyesebb és legbensőségesebb emberi kapcsolatban. A házasságon belül pedig: a filia és az agapé által alkotott védőburokban. Ha a szex a helyén van, akkor – mint a házastársak közti kommunikáció egyik formája – ezt közli a másik féllel: „Mindenestől a tiéd vagyok és mindenestől elfogadlak téged.” Légy igényes! Ne érd be kevesebbel! Személyiség-szintű, én-közlő szexualitás csak egy társsal lehetséges. Étkezési kultúránk néha emberibb, mint a szexuális:
Mit mond a Biblia a szexről?„A Biblia nem olyan prűd, mint egyes hívők.” (Jay Adams) 1. Egy olyan ember van, akivel minden titkomat – személyiségem és testem titkait is – megoszthatom. „Mindketten mezítelenek voltak: az ember és a felesége; 2. Az emberi szexualitás célja nemcsak a szaporodás, hanem a gyönyör. "Legyen forrásod áldott, és örülj Ezen túlmenően a szexualitás a kommunikáció egyik módja is, egymás teljesebb megismerését segíti elő. „... ismeré Ádám az ő feleségét Évát, 3. A szexuális közösség fontos prioritás a házaspár számára:
4. A szex a házasságnak nem alapja (ahogyan néhány „házasságszakértő” hirdeti), hanem a teteje.
|